Vandaag weer een klein drama met Vodafone maar deze keer moest ik aan het einde wel vreselijk lachen. Het hele verhaal:
Het begon allemaal met mopperen bij de afdeling facturatie; men had weer eens 2 keer 500 mb extra gefactureerd en totaal onterecht. Dat was ook snel uit de wereld: er komt een credit.
Dan nog even over de website “mijn Vodafone“; ik druk op het knopje verlengen maar krijg dan doodleuk “kan niet verlengd worden” te zien. Dat kan de afdeling verkoop wel voor me oplossen dus werd ik doorverbonden. Zeer vriendelijke dame zit vol met excuses: “Ja, ik weet ook niet waarom dat niet lukt op de website. Hier zie ik dat u kunt verlengen maar het lukt me ook niet. Vreemd.“. Even in de wacht en jawel, het leek opgelost. De vriendelijke dame wilde me verder helpen en wat extra voor me doen, voor het ongemak. Nou, prima, laat maar eens horen. Inderdaad deed ze me een aanbod dat ik niet af kan slaan dus al snel waren 2 abonnementen verlengd. “U krijgt nog een bevestiging via de e-mail” en nadat ik nog een keer of 7 (!) mijn e-mail-adres had gespeld namen we afscheid.
Omdat ik vanavond NOG geen bevestiging had keek ik eens in de logs van mijn mailservers. Je raad het eigenlijk al: door een config-fout bij de mailserver van Vodafone nam mijn mailserver geen mail daarvan aan. ERG SLECHT voor een grote club als Vodafone om je eigen communicatie niet in orde te hebben: Reverse lookup bleek niet gelijk aan de naam van de mailserver. Dat is een NO-GO voor de meeste spam-filters.
Maar toen ik nog wat verder ging kijken viel mijn oog op iets anders: het mailtje komt van no-reply@ubuy.vodafone.com . De mail-server heet mail.dynafix.com maar de reverse lookup heet static.kpn.net . Zie ik dat nou goed? Gebruikt Vodafone een verbinding van KPN? Whois: KPN B.V. Ja, ik zie het goed. Nog wel nadat ze een partnership met Ziggo zijn aangegaan.