Tja, ander huis, noodgedwongen andere provider. Geen Ziggo mogelijk dus wordt het UPC.
Verkoper: Dan moet u een pakket nemen, dat is goedkoper.
Ikke: Maar ik wil alleen maar Breedband Internet en analoge kabel.
Verkoper: Dat kost 47 euro en voor 45 heeft u een pakket met telefoon en Digitale TV EXTRA.
Ikke: Ik wil wel 30 down en 3 up.
Verkoper: dat zit niet in het pakket maar 25 down merkt u het verschil niet hoor.
Ikke: maar 3 up of 1,5 up merk ik wel met telewerken.
Verkoper: U krijgt daar ook een Wireless modem bij.
Ikke: Hoef ik niet. Modem moet bridgen, voor mijn eigen FireWall/Router. Kan dat modem dat?
Verkoper: Jazeker. Natuurlijk.
Ikke: Zeker weten?
Verkoper: Vraag het even na aan onze technische dienst.
……9 minuten……………. Hallo meneer; bridgen is geen probleem.
Ikke: Dan doe maar pakket met 60/6
Verkoper: Dat is 55 per maand.
Ikke: Nou ja, doe maar dan.
– Pakket komt dagen later binnen als afgesproken.
– Router kan NIET bridgen
– Max snellheid down is 22 mbit
Maar ja, ik heb wel telefoon en digitale TV; HIEP HIEP HOERA!
Helpdesk: ( Na 13 minuten) Hallo, waar kan ik u mee van dienst zijn.
Ikke: Hoe zet ik het Thompson modem op Bridgen?
Helpdesk: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: Maar jullie VERKOPEN het WEL terwijl volgens Thompson dat helemaal niet kan.
Helpdesk: Uw informatie klopt niet. Onze technici zeggen dat het WEL kan.
Ikke: Hoe dan?
Helpdesk: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^
Helpdesk: Kan ik u verder nog mee van dienst zijn?
Ikke: De snelheid is ook veel te laag. Ik haal maar maximaal 25 mbit.
Helpdesk: Heeft u een versterker?
Ikke: Ja
Helpdesk: Haal die er maar tussen uit en bel dan maar terug.
Ikke: Maar de versterker is prima.
Helpdesk: Maar die ondersteunen we niet.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Helpdesk: ( Na 17 minuten) Hallo, waar kan ik u mee van dienst zijn.
Ikke: Versterker er tussen uit. Jullie splitter er tussen, Ziggo splitter er tussen, GEEN splitter ertussen. Allemaal hetzelfde. Snelheid is te laag.
Helpdesk: Ja, we hebben een probleem met die Thompson modems. Die halen vaak de snelheid niet.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Helpdesk: Dat is in onderzoek bij onze technici. Moet u even afwachten.
Ikke: Hoe lang weten jullie dat al?
Helpdesk: Ruim 2 maanden meneer.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Ikke: WAAROM LEVEREN JULLIE DIE DAN UIT?
Helpdesk: Daar ga ik niet over meneer.
Ikke: Kun je me doorverbinden met iemand die daar wel over gaat?
Helpdesk: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: Volgens jullie forum is het opgelost met een Cisco BRIDGING modem. 2 vliegen in een klap?
Helpdesk: We kunnen niet zomaar een modem omruilen. U heeft deze geaccepteerd.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Helpdesk: Ik verbind u door met “Special Care”.
SC: Dag meneer, waarmee kan ik u van dienst zijn.
Ikke: Met een ander BRIDGING modem en 60 mbit internet.
SC: We sturen een monteur langs.
Monteur: Het modem dat u wenst?
Ikke: Ja, prima. Even aansluiten ………………………
Ikke: Snelheid ongewijzigd!
Monteur: Uw infra is niet standaard.
Ikke: Klopt, is beter als standaard …
Monteur: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: OKE, ALLES STANDAARD!. F-connectors eraf, wandoos, steeksplitter en steekstekkers.
Monteur: Ziet er al beter uit.
Ikke: Maar de snelheid is onveranderd!
Monteur: Dan zal uw kabel wel niet goed zijn. Er komt een andere monteur.
(Andere) Monteur: Wanddoos eraf en F-connector erop
Monteur: Uw kabel is niet goed.
Ikke: En nou?
Monteur: Zit buiten dus er komt een aannemer.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
De man met de schop komt voorbij:
Ziet er niet goed. Moeten we even repareren.
Verbazing dat het NA de reparatie nog niet goed is? Nee, niet echt.