UPC

Tja, ander huis, noodgedwongen andere provider. Geen Ziggo mogelijk dus wordt het UPC.

Verkoper: Dan moet u een pakket nemen, dat is goedkoper.
Ikke: Maar ik wil alleen maar Breedband Internet en analoge kabel.
Verkoper: Dat kost 47 euro en voor 45 heeft u een pakket met telefoon en Digitale TV EXTRA.
Ikke: Ik wil wel 30 down en 3 up.
Verkoper: dat zit niet in het pakket maar 25 down merkt u het verschil niet hoor.
Ikke: maar 3 up of 1,5 up merk ik wel met telewerken.
Verkoper: U krijgt daar ook een Wireless modem bij.
Ikke: Hoef ik niet. Modem moet bridgen, voor mijn eigen FireWall/Router. Kan dat modem dat?
Verkoper: Jazeker. Natuurlijk.
Ikke: Zeker weten?
Verkoper: Vraag het even na aan onze technische dienst.
……9 minuten……………. Hallo meneer; bridgen is geen probleem.
Ikke: Dan doe maar pakket met 60/6
Verkoper: Dat is 55 per maand.
Ikke: Nou ja, doe maar dan.

– Pakket komt dagen later binnen als afgesproken.
– Router kan NIET bridgen
– Max snellheid down is 22 mbit

Maar ja, ik heb wel telefoon en digitale TV; HIEP HIEP HOERA!

Helpdesk: ( Na 13 minuten) Hallo, waar kan ik u mee van dienst zijn.

Ikke: Hoe zet ik het Thompson modem op Bridgen?
Helpdesk: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: Maar jullie VERKOPEN het WEL terwijl volgens Thompson dat helemaal niet kan.
Helpdesk: Uw informatie klopt niet. Onze technici zeggen dat het WEL kan.
Ikke: Hoe dan?
Helpdesk: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^
Helpdesk: Kan ik u verder nog mee van dienst zijn?
Ikke: De snelheid is ook veel te laag. Ik haal maar maximaal 25 mbit.
Helpdesk: Heeft u een versterker?
Ikke: Ja
Helpdesk: Haal die er maar tussen uit en bel dan maar terug.
Ikke: Maar de versterker is prima.
Helpdesk: Maar die ondersteunen we niet.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr

Helpdesk: ( Na 17 minuten) Hallo, waar kan ik u mee van dienst zijn.
Ikke: Versterker er tussen uit. Jullie splitter er tussen, Ziggo splitter er tussen, GEEN splitter ertussen. Allemaal hetzelfde. Snelheid is te laag.
Helpdesk: Ja, we hebben een probleem met die Thompson modems. Die halen vaak de snelheid niet.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Helpdesk: Dat is in onderzoek bij onze technici. Moet u even afwachten.
Ikke: Hoe lang weten jullie dat al?
Helpdesk: Ruim 2 maanden meneer.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Ikke: WAAROM LEVEREN JULLIE DIE DAN UIT?
Helpdesk: Daar ga ik niet over meneer.
Ikke: Kun je me doorverbinden met iemand die daar wel over gaat?
Helpdesk: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: Volgens jullie forum is het opgelost met een Cisco BRIDGING modem. 2 vliegen in een klap?
Helpdesk: We kunnen niet zomaar een modem omruilen. U heeft deze geaccepteerd.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr
Helpdesk: Ik verbind u door met “Special Care”.

SC: Dag meneer, waarmee kan ik u van dienst zijn.
Ikke: Met een ander BRIDGING modem en 60 mbit internet.
SC: We sturen een monteur langs.

Monteur: Het modem dat u wenst?
Ikke: Ja, prima. Even aansluiten ………………………
Ikke: Snelheid ongewijzigd!
Monteur: Uw infra is niet standaard.
Ikke: Klopt, is beter als standaard …
Monteur: Dat weten we niet en ondersteunen we niet.
Ikke: OKE, ALLES STANDAARD!. F-connectors eraf, wandoos, steeksplitter en steekstekkers.
Monteur: Ziet er al beter uit.
Ikke: Maar de snelheid is onveranderd!
Monteur: Dan zal uw kabel wel niet goed zijn. Er komt een andere monteur.

(Andere) Monteur: Wanddoos eraf en F-connector erop :-)
Monteur: Uw kabel is niet goed.
Ikke: En nou?

Monteur: Zit buiten dus er komt een aannemer.
Ikke: Gr^$%#^%&*$&*^%^#$&*^(^&%$*&(Grrrrrrrr

Vervolg
27-10-2010:

De man met de schop komt voorbij:

Ziet er niet goed. Moeten we even repareren.
Verbazing dat het NA de reparatie nog niet goed is? Nee, niet echt.

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.