Bol.Com: de nadelen van on-line kopen.

Van mijn werkgever kreeg ik een aardige attentie voor de kerst: een fikse kadobon te besteden bij Bol.Com waarvoor mijn dank, in alle oprechtheid.

Lekker shoppen op de WebSite, dezelfde dag nog. In één dag bezorgt: helemaal geweldig! Ondanks dat ik nog altijd het type ben die liever in de winkel koopt omdat je dan wat tastbaarder zaken doet moet ik wellicht het on-line kopen eens wat meer bekijken.

Ik kies een Home Cinema set van Samsung. Lijkt me leuk om wat meer geluid te hebben bij het film of tv kijken. Ondanks dat Post.NL wat hapert is mijn set keurig de volgende dag binnen. SUPER! Vanavond aansluiten en genieten.

Een en ander is een uurtje later  aangesloten en het genieten kan beginnen, zou je denken. Helaas … de set blijkt kapot te zijn en wat ik ook probeer, het wil niet werken. Enkele uurtjes later geef ik het op en ga ik Samsung bellen. Wellicht hebben zij een oplossing. Samsung heeft echter een HelpDesk voor de consumenten-markt die geopend is tijdens kantooruren op werkdagen. Daar begint mijn frustratie. Geachte Samsung: “Tijdens de kantooruren op werkdagen moet ik werken en heb ik geen tijd om met een (kapotte) Home Cinema Set te spelen!”.

De volgende dag toch maar even mijn baas laten weten dat ik wat later ben (gelukkig heb ik een flexibele baan EN baas) en de telefoon erbij. Al snel constateert ook Samsung dat ik een kapot product heb, een zogenaamde DOA (Dead On Arrival). Terugsturen is het devies.

Even retour aanmelden bij Bol.Com (lekker makkelijk via de website) en direct per E-mail een retournummer. De hele zooi weer keurig in de originele verpakking en op naar het Postkantoor waarna ik een kleine 2 uurtjes later op het werk verschijn.

Dan begint het wachten … en wachten … en wachten … Een week later besluit ik toch maar eens te bellen:

Bol.Com: “Sorry meneer maar wij hanteren 10 werkdagen voor retouren. Helaas zit er de kerst ook nog tussen en dat zijn natuurlijk geen werkdagen, toch?“.

Ik: “Waarom niet? Jullie werken toch 24/7 en zijn met kerst toch ook open?

Bol.Com: “… maar het zijn géén werkdagen meneer … haha (redelijke irritant lachje en zeker niet grappig)“.

Ik: “Hoe gaan we het oplossen dan?

Bol.Com: “U moet gewoon even geduld hebben meneer.

Ik: “Tot zover het -vandaag besteld, morgen in huis- principe?

Bol.Com: “Ik kan er niets aan doen meneer. Dat is ons systeem en daar kan ik niet omheen.

Ik: “En als ik, op rekening, een nieuwe bestel en later de acceptgiro betaal met de door jullie geretourneerde cadobon?

Bol.Com: “Ik kan u niet zeggen of u dit product op rekening kunt bestellen meneer. Dat zou u moeten proberen.

Ik: “Nou, staat nog in mijn historie op de site dus dat weten we zo: Klik, klik, en nog eens klik … acceptgiro … klik … bestel … klik. Ja, dat kan dus. Opgelost!

Bol.Com: “Maar meneer, u kunt helaas de acceptgiro NIET betalen met een cadobon.

Ik: “Waarom niet?“.

Bol.Com: “Omdat ons systeem zo niet werkt.

Ik: “Waarom stel je dan voor om te proberen of ik het op rekening kan bestellen?

Bol.Com: “Ja, ik wist niet dat u het direct ging bestellen“. (hoe dom kan een antwoord zijn?)

Ik: “Dus, samengevat, ik heb dadelijk een Home Cinema Set, een rekening én een kadobon?” (ANNULEREN MAAR WEER!). “Hoe gaan we dit oplossen?“.

Bol.Com: “NIET. Ik kan het niet voor u oplossen want dat staat het systeem niet toe, althans IK kan dat niet.

Ik: “Kun je me doorvebinden met iemand die dat WEL kan dan?

Bol.Com: “Helaas meneer. Dat kan niet want DAT STAAT HET SYSTEEM NIET TOE.” @#^&$#^$@#%^$*&%(*%(*%*$@#&*^$%$!@^&(*^*&($^$@$%@#&^

Er stond toch echt klantenSERVICE bij het telefoonnummer op de WebSite!

Inmiddels zijn we 2 weken verder maar ik heb nog altijd niet kunnen genieten van mijn kadootje. Nogmaals dankjewel baas maar deze jongen gaat de volgende keer weer gewoon naar BCC!

Dan weet ik wat ik heb, hebben ze wel een winkel waar ik dingen kan ZIEN WERKEN, dan kan ik terug gaan de volgende dag en omruilen en wordt ik fatsoenlijk geholpen door een verkoper die wel SERVICE in zijn woordenboek heeft staan. En het product is niet eens duurder!

 

Dit bericht is geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink.