MAXICT webshop

thuiswinkellogoDe cultuur van webshops wordt steeds wreder, heb ik het idee. Beloofde levertijden worden zelden gehaald; vooraf betalen maar eventueel geld terug “binnen 30 dagen”; “op voorraad” op website wordt zonder blikken of blozen gewijzigd na bestelling (overigens niet op de website). Ik kan zo nog wel even doorgaan. On-line verkopen lijkt zonder risico’s voor verkoper en alle risico ligt dus bij de koper, zo lijkt het.

logo_maxict_2013_headerSoms steekt echter een webshop hier nog met kop-en-schouders bovenuit: MaxICT en daar bedoel ik uiteraard niet mee in de positieve zin.

Op 18 februari bestel ik een artikel bij MaxICT. Er staat bij dat het artikel op voorraad is (212 stuks) en dat de levertijd 1 tot 3 werkdagen is. Niet “geschatte” levertijd of “verwachte” levertijd; NEE gewoon levertijd.

Eigenlijk direct na bestelling verschijnt het volgende op de website:

Picture0004

Bij de laatste regel wordt als uitleg bijgezet: Deze orderregel is verzonden naar een externe leverancier, welke de zending direct naar uw adres zal sturen. In dit geval ontvangt u geen verdere updates aangaande de verzending deze producten. NIKS voorraad dus. GEEN inzicht dus in levertijd. Maar WEL BETAALD, nog voordat dus blijkbaar MaxICT deze order zelf heeft geplaatst. Wie deze “externe leverancier” is wordt niet duidelijk.

Op 23 februari heb ik nog niks in huis dus schrijf ik maar eens een mailtje (verzonden 24 februari  om 00:01). Op de website er overigens een UPS-vrachtwagentje bijgezet met de mededeling dat het 23 februari geleverd wordt. Het antwoord verbaast me nog meer: “Naar aanleiding van uw verzoek hebben wij zojuist de status van uw bestelling opgevraagd bij onze leverancier. Zodra wij hier meer informatie over hebben zullen wij dit direct aan u melden. Intussentijd kunt u uiteraard ook altijd de laatste status volgen via “Mijn Max”.“. Zie hier de website:

Picture0005

Picture0006En het aardige UPS-vrachtwagentje is ook veranderd bij mijn bestelling: daar staat namelijk bij dat de order “AFGEHANDELD” is. Afgehandeld? Maar ik heb nog helemaal NIKS ontvangen! Hoe kan je een order als afgehandeld bestempelen als de klant nog ergens in “The Twilight Zone” zweeft?

Maar eens even bellen:

  • Picture0003Ik: “Ik bel over mijn bestelling met besteln ………..”
  • MaxICT: “Ja, ik had het al opgezocht aan de hand van uw telefoonummer en u zojuist een mailtje gestuurd“.
  • Ik: “OK, ik zal even kijken want ik heb dat nog niet gezien <KLIK op verzenden/ontvangen> Ja, inderdaad: Ik krijg iets binnen.
  • MaxICT per mail: “Er heeft een wijziging plaatsgevonden in de leverdatum van onderstaande producten: verwachte levertijd: 26-02-2016“.
  • MaxICT: “Aangezien het door een externe partij wordt geleverd hebben we niet echt inzicht meer in de levertijd“.
  • Ik: Maar dat is toch geen 1 tot 3 dagen? En wie levert dat dan? Daarbij heb ik toch gekocht bij jullie en niet bij een, voor mij onbekende, “externe partij“.
  • MaxICT: “Ja, ik heb het even ruim genomen want misschien krijgt u het vandaag al of wellicht morgen. Vrijdag op z’n laatst, dat garanderen we.”.
  • Ik: “OK, dan wachten we tot vrijdag maar als het er dan niet is annuleer ik de order, hou daar vast rekening mee.”.
  • MaxICT: “Mijnheer, u kunt de order niet annuleren volgens onze algemene voorwaarden en daar bent u mee akkoord gegaan bij het bestellen.“.
  • Ik: “Volgens mij kan ik alles annuleren indien een der partijen zich niet aan de afspraken houdt”.
  • MaxICT: “Nee hoor, dat kan niet.“.
  • Ik (denk) : $@#^$^&%$# dat zullen we nog wel eens zien (en zeg) Ja hoor, dat lijkt me niet meer dan redelijk. Mag ik u even naar uw eigen website verwijzen:
  • MaxICT (op de website) : “Als consument mag u altijd uw bestelling annuleren. U kunt telefonisch aan ons doorgeven dat u uw bestelling wenst te annuleren. Indien er reeds een betaling is gedaan, dan zal hij/zij ervoor zorgdragen dat deze binnen 5 tot 15 werkdagen op uw rekening wordt bijgeschreven.“.
  • MaxICT: “Maar u bent een “zakelijke klant” en die regels gelden daar niet.
  • MaxICT (op website) : “Retourvoorwaarden zakelijke klant. 1. Koper heeft na de totstandkoming van de overeenkomst 14 dagen het recht de bestelling te annuleren, zij het dat Max ICT BV te allen tijde aan die annulering naar eigen inzicht voorwaarden kan verbinden.”.
  • Ik (denk) : $#^%^#$*(&^*&*&)(&_(%$^#%@%$@ DAT ZULLEN WE NOG WEL EENS ZIEN!!! (en zeg) Nou, dat lijkt me nogal een onredelijke regel “dat Max ICT BV te allen tijde aan die annulering naar eigen inzicht voorwaarden kan verbinden.”.
  • MaxICT: “Het staat in de voorwaarden dus …“.
  • Ik: “Ik wacht nog even af tot vrijdag”.
  • MaxICT: “Het wordt vandaag verstuurd dus dat zal wel lukken“.
  • Ik: “Net zei je nog dat het wellicht vandaag nog binnen kan komen maar het moet dus nog verstuurd worden?”.
  • MaxICT: “Ik garandeer u dat het vandaag nog verstuurd wordt hoewel er natuurlijk altijd nog zoiets is als onvoorziene omstandigheden“.
  • Ik: “Dus je garandeert eigenlijk niks?”.
  • MaxICT: “Zoals gezegd, het wordt geleverd door een externe partij.“.
  • Ik: “Ik wacht nog even af tot vrijdag”.
  • MaxICT: “Kan ik verder nog iets voor u betekenen?
  • Ik (denk) $@$%$%$%$@*(_)*)(_* HOEZO VERDER; JE HEBT NOG NIKS VOOR ME BETEKENT!!! (en zeg) Nee, dankuwel.

Update 17:00:

Nadat ik dit telefoongesprek had rond 13:00 heb ik dus het blog net na 15:00 geschreven. Om 17:00 komt er een mailtje binnen:

De volgende artikelen zijn verzonden op 24-02-2016: …… De verwachte leverdatum is: 25-02-2016

Wordt vervolgd …

P.S.: Kan het nog gekker? Zie hier het resultaat als je bij MaxICT even doorklikt op het logo van ICTwaarborg:

Picture0007

Wat voor waarborg heb je als klant dus???

Dit bericht is geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink.